Tidak dikenakan apa-apa kelayakan untuk mendaftar sebagai murid di Madrasah kami. Madrasah kami terbuka kepada semua orang yang rajin untuk menuntut ilmu
Ini kerana caj yang dikenakan adalah sebagai upah kepada perawat yang telah menggunakan tenaga, masa, dan ilmu mereka untuk cuba membantu orang ramai. Ini kerana tenaga, masa dan ilmu amatlah bernilai pada diri seseorang itu. Jadi jika kita mahu mengambil sesuatu yang bernilai daripada seseorang, kita perlulah juga membayar sesuatu yang bernilai kepada seseorang tersebut. Inilah yang dikatakan oleh al-Imam al-Haddad Rahimahullah.
Bayaran yang dikenakan juga adalah sebagai untuk kos perubatan kepada perawat sekiranya perawat terkena tempias risiko gangguan daripada pesakit. Ini kerana boleh jadi gangguan yang dihadapi oleh seseorang itu kuat, yang akhirnya boleh memberikan risiko tempias kepada diri perawat, atau isteri atau keluarganya. Jadi caj rawatan tersebut adalah untuk menanggung kos rawatan tersebut.
Seperti mana kita membayar caj rawatan di klinik atau hospital, seperti itu juga kita membayar caj bagi perawat yang memberikan perkhidmatan rawatan.
Ya betul. Pantang yang kami tetapkan tersebut bukanlah suatu perkara yang melampaui syarak. Setiap jenis gangguan mempunyai pantang larang tertentu yang perlu pesakit ikut setelah mendapatkan perkhidmatan rawatan di klinik perubatan kami. Mengapakah ditetapkan pantang ?
Ini adalah kerana sebagai untuk mengekang gangguan yang dialami untuk lebih merebak ke seluruh tubuh. Seperti mana orang yang mempunyai penyakit kencing manis, sakit jantung, dan darah tinggi yang perlu kepada pantang makan dan minum tertentu, seperti ini juga bagi untuk masalah gangguan.
Untuk yang mendapatkan rawatan SAKA, pesakit perlu ikut pantang berikut :
Pesakit perlu yakin bahawa gangguan saka telah dibuang. Perlu buang sifat keraguan dan was-was dalam hati.
Pesakit dilarang untuk bercakap-cakap dan bercerita semula kepada orang lain tentang masalah gangguan saka yang dihadapi.
Pesakit dilarang untuk mengingat-ingat masalah saka dan termenung sepanjang masa.
Pesakit perlu melalui beberapa pantang makan (jika perlu)
Perlu mengamalkan beberapa amalan ruqyah, zikir dan selawat yang telah ditetapkan oleh perawat.
Untuk yang mendapatkan rawatan SANTAU, pesakit perlu ikut pantang berikut :
Perlu pantang makan (wajib) – sehingga tempoh yang ditetapkan oleh perawat. Ini adalah perlu kerana untuk mengekang bisa santau daripada merebak semula didalam tubuh pesakit.
Perlu mengamalkan beberapa amalan ruqyah, zikir dan selawat yang telah ditetapkan oleh perawat.
Untuk yang mendapatkan rawatan SIHIR, pesakit perlu ikut pantang berikut :
Perlu mengamalkan beberapa amalan ruqyah, zikir dan selawat yang telah ditetapkan oleh perawat.
Perlu mengamalkan beberapa makanan sunnah tertentu untuk menawarkan sihir dalam tubuh.
Rawatan jarak jauh yang dilakukan kami tidaklah menggunakan perantaraan khadam (jin).
Rawatan jarak jauh yang kami lakukan adalah sama seperti kita berdoa untuk saudara kita yang lain. Kaedah ini tidaklah bertentangan dengan syarak. Ini seperti yang dikatakan oleh baginda Nabi Muhammad s.a.w. :
Daripada Abi Darda’, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:
Maksudnya: “Tidak ada seorang hamba yang muslim apabila berdoa kepada saudaranya yang berjauhan (tanpa pengetahuannya), melainkan malaikat berkata kepadanya: dan bagi kamu sepertinya (seperti yang didoakan)”.
[Riwayat Muslim]
Daripada Safwan bin Abdillah, bahawa Nabi s.a.w bersabda:
Maksudnya: “Doa seseorang muslim untuk saudaranya secara berjauhan (tanpa pengetahuannya) adalah mustajab. Di kepalanya (yang berdoa) terdapat malaikat yang diwakilkan kepadanya, setiap kali dia berdoa kepada saudaranya dengan kebaikan maka malaikat yang diwakilkan itu akan berkata: Amin dan bagi engkau seperti itu juga (sama seperti apa yang didoakan itu)”.
[Riwayat Muslim]
Adapun yang dimaksudkan oleh Rasulullah s.a.w dengan “ظهر الغيب” adalah ketika orang yang didoakan itu tiada ataupun berdoa kepadanya secara diam-diam (tanpa pengetahuannya). Ini kerana, dengan cara itu akan menimbulkan atau meningkat tahap keikhlasan kita ketika berdoa. Selain itu, yang dimaksudkan dengan “مثل” adalah seperti yang didoakannya. Tambahan pula, ini menunjukkan akan kelebihan berdoa kepada saudaranya muslim secara diam atau sembunyi. Walaupun yang didoakan itu adalah sekumpulan kaum muslimin maka dia akan memperoleh kelebihan ini (kemustajaban doa). Jika yang didoakan itu adalah sebahagian daripada kaum muslimin, zahirnya dia juga mendapat kelebihan ini. (iaitu Allah SWT memakbulkan doanya). Disebabkan itu, sebahagian salaf, jika mereka ingin mendoakan kepada dirinya, mereka akan berdoa kepada saudaranya muslim secara sembunyi kerana ia adalah mustajab dan mereka akan memperolehi yang sama seperti yang didoakan itu.
[Kitab al-Minhaj Syarh Muslim]
Jadi dengan bukti yang kami kemukakan ini, jelaslah bahawa perubatan jarak jauh yang dilakukan adalah tidaklah ditegah dalam syarak.
Sekali lagi kami tegaskan bahawa, perubatan jarak jauh yang dimaksudkan ialah dengan berdoa kebaikkan, kekuatan, penyembuhan dan benteng daripada segala gangguan kepada pesakit. Selebihnya pihak pesakit dan perawat perlulah bertawakkal kepada Allah atas segala ikhtiar yang telah dilakukan.
Boleh. Kami adakan kursus rawatan Islam secara bulanan.
Untuk mendapatkan info berkaitan kursus kami, boleh sentiasa follow di page FB kami. Segala maklumat berkaitan klinik, akan kami nyatakan di page tersebut.
Tiada seorang pun yang dapat menjamin keberkesanan sesuatu perkara itu. Malah perubatan moden pun ada yang tidak dapat dijamin keberkesanannya. Ini merupakan jalan ikhtiar. Jika Allah menginginkan untuk sembuh, sembuhlah ia. Manakala jika sebaliknya, tidaklah ia. Yang paling penting, jika kita ditimpa sesuatu, kita berusaha berikhtiar untuk sembuh.
Mudah-mudahan dengan keberkatan doa yang dibacakan, dapat memberikan kebaikkan kepada si pemakainya.
Boleh lihat pelbagai testimoni pelanggan kami yang telah cuba memakai produk kami di laman utama web ini.